If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
.....но колата няма проблем и при 230 км., върви като луда....
Колега,как я вдигна тая скорост с 2.0???Чак пък и като луда.Нещо не ти е хич верен скоростомера.Ама като я напъваш толкова да не почне винаги да тропа
sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.
Аз също съм собствиншк на 166 2.0 TS.И при мен има някакво тракане в двигателя.Тракането се появява около 2500 оборота, при по-високи и по-ниски обороти не се чува.Не са хидравлични повдигачи и вариатор.Имам усещането, че е клапан, но колата няма проблем и при 230 км., върви като луда, само това тракане ми е доста изнервящо, което се появавя само при напълно загрят двигател и винаги около 2500 оборото или при ненатоварен двигател 800 оборота.Пробвал съм с различни добавки и винаги е десно и също.Сменил съм всякакви масла и синтетитики и полусинтетики и т.н.Има чувството, че това е двигател със собствен характер.До сега съм нямал автомобил със собствено мнение.При всички майстори, които съм ходил, съм чул какви ли не версии.Закупил съм и ремонтин омплект за вариатори ипулове, но при последния майстор който ходих изрази мнение, че не може да са пуловете, а вариатора си бил съвсем наред, за разлика от предния майстор.Не ми се иска да отварям двигател за едното чудо.Тропането аз лично го усещам някъде вътре в двигателя, като това тропане се появявява единствено исамо при добре напълно загрял двигател.Моля за вашето мнение и съвети.От района на гр.Хасково съм и ако решите да ми препоръчате сервиз, нека бъде от района поради липса на парички-финанси де.
При загрял двигател най-често тропат лагери
AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Това е така, но човекът казва, че тракането го има (или поне се чува) при 800 и при 2500 оборота. Ако бяха лагери (обикновено биелни), щеше да се чува в доста по-широк диапазон от обороти.
---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:16 ----------
И аз имам такива съмнения, а пък и колегата не спомена сменял ли е ремъци, защото има вероятност другите проблеми да идват от неправилно зацепване.
По проблема заради който пуснах темата:
Минах на диагностика и не бе открито нищо, което сериозно се отклонява от нормите. Казаха ми, че дебитомерът е малко тромав. Поради лекото потракване е добре да си предвидя смяна на вариатор. Препоръчаха ми да сменя свещи, които не са в окаяно състояние. С две думи нищо съществено като вероятна причина не бе открито.
В тази връзка въпросът ми е дали компютърната диагностика би "уловила" евентуално погрешно зацепване на ангренажа?
Другото, което ми прави впечатление е това, че след студен старт, докато температурата на двигателя още не е достигнала работната (в диапазона 50 - 80 градуса) Динамиката е по-добра отколкото при 90 гр.
Един колега ми каза, че имал подобни симптоми и решението дошло със смяната на датчика на оборотите (или по-точно на позицията) на коляновия вал.
Това е така, но човекът казва, че тракането го има (или поне се чува) при 800 и при 2500 оборота. Ако бяха лагери (обикновено биелни), щеше да се чува в доста по-широк диапазон от обороти.
---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:16 ----------
По проблема заради който пуснах темата:
Минах на диагностика и не бе открито нищо, което сериозно се отклонява от нормите. Казаха ми, че дебитомерът е малко тромав. Поради лекото потракване е добре да си предвидя смяна на вариатор. Препоръчаха ми да сменя свещи, които не са в окаяно състояние. С две думи нищо съществено като вероятна причина не бе открито.
В тази връзка въпросът ми е дали компютърната диагностика би "уловила" евентуално погрешно зацепване на ангренажа?
Другото, което ми прави впечатление е това, че след студен старт, докато температурата на двигателя още не е достигнала работната (в диапазона 50 - 80 градуса) Динамиката е по-добра отколкото при 90 гр.
Един колега ми каза, че имал подобни симптоми и решението дошло със смяната на датчика на оборотите (или по-точно на позицията) на коляновия вал.
Кај мене беше тека, и след промена на дебиметаро, работите се оправиха!
Грешно зацепване до колкото знам не се хваща с диагностика. Друго, което можеш да направиш е да почистиш дросела и стъпковото моторче ( от второто на мойта много играеха оборотите )
Първоначалното изтракване си е от вариатора и ако не продължава повече от 4-5 секунди значи е в началото може да се мисли за ремонтен комплект на вариатора ,с времето интервала се удължава и накрая тракането си е постоянно това се оправя само с нов вариатор.
В сервиза бяха категорични, че тракането е от вариатора и ми препоръчаха смяна.
Не мисля да ползвам ремонтен комплект. Трудът по смяната на вариатора е около 150 лв. Горе долу същите пари излиза и труда ако трябва да се закърпи с ремонтен комплект. Чувам, че нов вариатор струвал около 300 лв. Простата сметка показва, че за 30 - 40 k ако трябва 2 пъти да се направи тази процедура, по-добре е нов вариатор. Предполагам, че ако не е правен в китайско ТКЗС, ще изкара доста повече от 40 к.
Днес почистих дебитомера. Нямаше видими следи от замърсяване.
Според Вас това на снимката времето на производството ли е?
Ако е това, което си мисля (06 - 2010), означава, че този дебитомер не е на повече от 20K пробег.
След почистването няма много осезаема разлика в динамиката на мотора.
Та се връщам на първоначалния проблем.
Защо малко преди да достигне работната температура (при около 70 - 80 градуса) колата ускорява като змей, а когато достигне работната температура, е по-спъната.
Честито колега за придобивката,а сега за тракането то идва от вариатора именно той е този който увеличава динамиката но когато е работещ както трябва т.е. да не трака други странични ефекти няма смени го с нов и проблема ти е решен,а до колкото с дебитомера лесно не дефектира така че не го пипай.Успех.
Comment